Název:
Domácí příprava žáků
Překlad názvu:
Pupils' homework
Autoři:
Kubátová, Stanislava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem domácí přípravy žáků na základní škole. Cílem práce je zjištění postoje respondentů - žáků, rodičů a učitelů - k problematice domácích úkolů. V teoretické části diplomové práce se zabýváme spoluprací rodiny a školy, především zapojováním rodičů do této problematiky Dále se věnujeme domácí přípravě jako organizační formě výuky, typům a formám domácích úkolů. V empirické části se zabýváme postoji učitelů, rodičů a dětí k domácím úkolům. Hlavními oblastmi výzkumu jsou důležitost, typy, formy, individualizace, hodnocení a nesplnění domácích úkolů. Dále se zajímáme o postoje k domácím úkolům na prvním a druhém stupni základní školy. Výzkum je koncipován jako kvalitativně - kvantitativní. V kvalitativní části se tématu věnujeme z pohledu rodičů a dětí, v kvantitativní části z pohledu učitelů. K výzkumu, který má podobu smíšeného designu, je zde použita forma dotazníků a forma polostrukturovaného interview.This thesis engages in the theme of pupil's home preparation for basic school. Finding the pupils', parents' and teachers' attitudes to homework is the purpose of this thesis. The theoretical part of the thesis is focused on relationship between the family and the school, especially parents' involvement in this problem. Hereafter we occupy with home preparation as organize form of teaching. We describe types and forms of homework. The empirical part we address the attitudes of pupils, attitudes of parents and attitudes of children to homework. The main research questions are importance, types, forms, individualization, reviews, failure of homework. Further we are interested in these attitudes on the first and second grade at the basic school. The research is qualitative-quantitative composed. We pursue to the theme from the point of parents and pupils in qualitative part, the teachers in quantitative part. For this research we used questionnaire and semi-structured interview. It is the form of mixed design.
Klíčová slova:
domácí příprava; domácí úkoly; postoje; rodiče; spolupráce; učitelé; škola; žáci; attitude; home preparation; homework; involvement; parents; pupils; school; teachers