Název:
Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech
Překlad názvu:
Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions
Autoři:
Bořánková, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Implementace prevence užívání návykových látek do výuky na 1. stupni základních škol ve vybraných regionech (srovnávací studie) Autor: Lenka Bořánková Katedra: Katedra pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Diplomová práce zjišťuje a popisuje přístup a naplňování stanovených cílů v oblasti prevence užívání návykových látek na prvním stupni základní školy. Charakterizuje preventivní programy a metody užívané jednotlivými pedagogy. Uvádí další možné strategie v této problematice. Popisuje rozdílnost přístupů k prevenci užívání návykových látek ve dvou rozdílných regionech a hledá důvody těchto rozdílů. Zjištěné rozdíly jsou popsány a vysvětleny v praktické části diplomové práce. Dále jsou nabídnuty způsoby, jak obohatit a zkvalitnit programy primární prevence na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: Primární prevence, prevence užívání návykových látek, škola, učitel, preventivní programy, cíle preventivních programů, hodnocení preventivních programů, prevence závislostí, návykové látky.Title: Implementation of drug prevention into the curriculum of the first primary schools in selected regions (comparative study) Author: Lenka Bořánková Department: Department of education Supervisor: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstract: This thesis identifies and describes the approach and objectives set in the area of drug prevention in primary school. It characterizes preventive programs and methods used by individual teachers and indicates another possible strategies in this area. It describes the diversity of approaches to the prevention of substance used in two different regions is described and the main reasons for these differences are discussed. The differences are described and explained in the practical part of the thesis. Finally, the possible ways how to enrich and improve the quality of primary prevention programs in primary schools are listed. Key words: Primary prevention, drug prevention, school, teacher, preventive programs, targets prevention programs, evaluation of prevention programs, prevention of addictions, addictive substances
Klíčová slova:
cíle preventivních programů; hodnocení preventivních programů; návykové látky; prevence užívání návykových látek; prevence závislostí; preventivní programy; Primární prevence; učitel; škola; addictive substances; drug prevention; evaluation of prevention programs; prevention of addictions; preventive programs; Primary prevention; school; targets prevention programs; teacher