Název:
Marketingový výzkum osobnosti sportovní značky Nike
Překlad názvu:
The marketing research of personality of sports brand Nike
Autoři:
Ondrášková, Adéla ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketingový výzkum osobnosti sportovní značky Nike. Cíle: Cílem bakalářské práce je na základě marketingového výzkumu zjistit, jaká je osobnost sportovní značky Nike. Poté na základě výsledků provedeného výzkumu navrhnout případná řešení, která by vedla ke kvalitnějšímu strategickému řízení značky Nike. Studie bude zaměřena na silné a slabé stránky uvedené značky a jejich důležitost pro zákazníka. Metody: Pro získání primárních dat byla použita metoda písemného dotazování s prvky dotazování elektronického. Identifikace osobnosti sportovní značky Nike byla provedena pomocí metody měření osobnosti značky podle Jennifer Lynn Aaker (1997). Interpretace získaných dat byla provedena jejich statistickou analýzou. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly, že sportovní značku Nike charakterizují vlastnosti originální, optimistická, trendy, cool, mladá, nápaditá, aktuální, současná, úspěšná, vůdčí, sebejistá a good-looking. Naopak vlastnosti maloměstská, zaměřená na rodinu a ochranářská nejsou této značce vlastní. Klíčová slova: sportovní značka, osobnost, marketingový výzkumTitle: The marketing research of personality of sports brand Nike. Objectives: The aim of this bachelor thesis is to find out on base of marketing research what is the personality of sports brand Nike like. Then base on results of research to propose possible solutions, which could have influence for better quality of strategic management of brand Nike. The research will be directed at strength and weaknesses of the brand and how important these aspects are for customers. Methods: For a collecting of primary data was used a method of written questioning with some characters of electronic questioning. The brand personality identification of sports brand Nike was based on the brand personality measurement method according to Jennifer Lynn Aaker (1997). The interpretation of obtained data was performed by their statistical analysis. Results: The research results showed, that the brand personality of sports brand Nike can be described by characteristics original, cheerful, trendy, cool, young, imaginative, Up-to-date, independent, contemporary, successful, leader, confident and good-looking. On the contrary charakteristics family-oriented, small-town and secure aren't typical for sports brand Nike. Keywords: sports brand, personality, marketing research
Klíčová slova:
marketingový výzkum; osobnost; sportovní značka; marketing research; personality; sports brand