Název:
Výtvarný projev dítěte předškolního věku a jeho význam ve výchovném procesu
Překlad názvu:
Creative Expression of Preschool Age Children and its Meaning in Educational Process
Autoři:
Topičová, Nikol ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotace: Bakalářská práce s názvem "Výtvarný projev dítěte předškolního věku a jeho význam ve výchovném procesu" se zaměřuje na využití dětské výtvarné tvorby ve výchovné, ale i ve vzdělávací práci pedagoga. Zabývá se fenoménem zvaným dětská kresba a možnostmi jeho využití v každodenní výchově dětí. Popisuje celkový vývoj předškolního dítěte s důrazem na ontogenezi dětské kresby, zachycuje specifické znaky kresby a její význam v interpretaci výtvarného projevu a v diagnostickém využití, zejména v práci pedagoga. Tato práce se zaměřuje také na význam kresby při posuzování školní zralosti. Bakalářská práce je teoretického charakteru a klade si za cíl strukturovat dosavadní poznatky o dětské výtvarné tvorbě a ukázat cestu dnešním vychovatelům k lepšímu porozumění dítěte skrze jeho výtvarný projev. Klíčová slova: Výtvarný projev, předškolní věk, kresba, školní zralost, interpretace výtvarného projevu, pedagogická diagnostika. Abstrakt: This bachelor work called "Art expression of preschool child and its importance in educational process" focuses on use of child's art expression in educational work of teacher. It addresses phenomenon called child's art expression and its use in everyday educational process of children. It describes child's development in general with emphasis on ontogeny of child's drawing,...This bachelor work called "Art expression of preschool child and its importance in educational process" focuses on use of child's art expression in educational work of teacher. It addresses phenomenon called child's art expression and its use in everyday educational process of children. It describes child's development in general with emphasis on ontogeny of child's drawing, catches specific characters of drawing and its importance in interpretation of art expression and in diagnostic use especially for teacher's work. This work focuses also on importance of drawing in school readiness assessment. The bachelor work has a theoretical character and aims to structure existing knowledge of child's art expression to show current teachers the way of better understanding child through his/her art expression. Keywords: Art expression, preschool age, drawing, school readiness, Interpretation of art expression, pedagogical diagnostics.
Klíčová slova:
interpretace výtvarného projevu; kresba; předškolní věk; symbol ve výtvarném projevu; Výtvarný projev; školní zralost; Creative expression; drawing; interpretation of artistic expression; preschool age; school readiness; symbol in the visual speech