Název:
Product placement v televizi - efektivní marketingový nástroj
Překlad názvu:
Product placement in TV - an efficient marketing tool
Autoři:
Pecková, Ivona ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Product placement - efektivní marketingový nástroj se zabývá analýzou této nové formy reklamy. V teoretické části vymezuje pojem, jeho historii a seznamuje s jednotlivými typy product placementu. Zabývá se využitím product placementu jako marketingového nástroje a zvažuje jednotlivé faktory, které je třeba zvážit v rámci jeho zpracování v konkrétním televizním pořadu. Výhody, nevýhody a možná rizika této formy reklamy jsou analyzovány za pomoci SWOT analýzy. Práce dále rozebírá trendy, kterými se product placement ubírá, mezi něž patří například spolupráce s celebritami. V návaznosti na novelu zákona z 1.6.2010, která product placement v České republice povoluje, pojednává o legislativním procesu, který schválení této novely předcházel. Praktická část se zabývá vlastním marketingovým výzkumem, který zachycuje postoje předem určené cílové skupiny respondentů, kteří se pohybují v oblasti médií. Tyto postoje jsou dále za využití hypotéz porovnávány se stanovisky české veřejnosti z minulých let.This bachelor thesis on Product placement - an efficient marketing tool goes in for the analysis of the new form of advertising. The work examines the concept of product placement, it's history a explains the different forms of this tool and its practical use. The analysis considers the individual factors those need to be taken in count when implementing into a certain TV show. The strenghts and weaknesses of this marketing tool have been analyzed in SWOT analysis. The thesis also presents the current trends such as celebrity product placement. In 2010 the amendment act that allows producers to place products came into force and there is more to be found about the legislative process in this thesis. I implemented my own marketing research that shows openions of people working in media and studying media on product placement. These openions were further compared to the results of public openion researches on product placement those were conducted in the past.
Klíčová slova:
marketingový výzkum; novela zákona; product placement; reklama; televize; značka; advertising; amendment act; brand; marketing research; product placement; TV