Original title:
Analýza úrovně znalostí běžných druhů našich obratlovců u dětí z různých typů škol a zájmových uskupení
Translated title:
Analysis of knowledge level in common local vertebrate species at children from different school types and hobby groups
Authors:
Švecová, Kateřina ; Andreska, Jan (advisor) ; Hanel, Lubomír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá výzkumem praktických znalostí žáků základních a středních škol. Je zaměřená na poznávání našich běžných druhů obratlovců (ryb, obojživelní- ků, plazů, ptáků a savců). Navazuje na výzkum (Lang, Pravda, 1971). Přebírá z velké části jejich metodiku a porovnává výsledky u vybraných referenčních druhů. Výsledky jsou zpra- covány formou grafů a tabulek. Klíčová slova: Znalost našich obratlovců, dotazníkový průzkum, základní škola, střední škola, gymnázium, přírodovědný kroužek, rodové jméno, druhové jméno.Analysis of knowledge level in common local vertebrate species at children from different school types and hobby groups This thesis deals with the research of practical knowledge and skills of students of primary and secondary schools. It targets exploring of cognition of local common species of vertebrates (fish, amphibians, reptiles, birds and mammals). It takes up this research (Lang, Pravda, 1971). It takes a large part of their methodology and compares the results with selec- ted reference species. The results are presented in graphs and chart tables. Key words: Knowledge of local vertebrates, questionnaire survey, primary school, secondary school, high school, hobby group, genus name, species name.
Keywords:
genus name; high school; hobby group; knowledge of local vertebrates; primary school; questionnaire survey; secondary school; species name; dotazníkový průzkum; druhové jméno; gymnázium; přírodovědný kroužek; rodové jméno; střední škola; znalost našich obratlovců; základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/60053