Název:
Marketingová strategie na trzích služeb a jejich aplikace na zvolenou organizaci, knihovnu, informační centrum
Překlad názvu:
Marketing Strategy on the Services Market and its Application on a Selected Organisation, Library, Information Centre
Autoři:
Baslová, Taťána ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je aplikace dostupných poznatků z oblasti marketingu do prostředí knihovny, uvedení možností spolupráce knihovny s jejím okolím a následně navržení marketingové strategie pro konkrétní knihovnu s důrazem na spolupráci s dalšími organizacemi. Teoretická část práce popisuje marketing v prostředí knihovny včetně marketingového mixu a aktuálních trendů v marketingové komunikaci. Dále jsou ukázány na příkladech z Česka i zahraničí možnosti spolupráce knihovny s různými typy organizací. V praktické části práce je představena Městská knihovna v Sušici, její uživatelé i dosavadní spolupráce s dalšími organizacemi. Dále je provedena analýza SWOT, jejíž výsledky byly použity k návrhu marketingové strategie. Součástí práce je také dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi čtenáři knihovny.The aim of this bachelor thesis is to apply available findings about marketing on the library sphere, to show some possibilities of cooperation between a library and its surrounding and to create a marketing strategy for particular library emphasizing the importance of cooperation with other organizations. Theoretical part of the thesis describes marketing in library sphere, including marketing mix and current trends in marketing communication. There are also presented some examples of cooperation between a library and various organizations. In practical part of the thesis there is presented Municipal Library in Sušice, its users and its cooperation with other organizations. There is also performed SWOT analysis. Its results were then used for designing new marketing strategy. The thesis includes also a survey that was performed among the library users.
Klíčová slova:
knihovna; marketing; marketing služeb; marketingová strategie; neziskový marketing; spolupráce; cooperation; library; marketing; marketing strategy; nonprofit marketing; services marketing