Original title:
Chyba: prokletí nebo požehnání? Perspektiva ELF
Translated title:
Mistakes: curse or blessing? The ELF perspective
Authors:
Dunková, Jiřina ; Quinn Novotná, Veronika (advisor) ; Gráf, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The present research focuses on students' attitudes and preferences towards English language learning at Czech private language schools. The study approaches language learning from two perspectives, the English as a Foreign Language (EFL) paradigm and the English as a Lingua Franca (ELF) paradigm. The key concepts discussed are: mistakes, re-labelled modifications, learner goals, learner needs, language models, accuracy and language creativity (or 'languaging'). Key words: EFL, ELF, learner goals, language models, accuracy, language creativity, languagingTento výzkum se zabývá otázkou, jak studenti v českých jazykových školách v současnosti přistupují k výuce anglického jazyka a jaké jsou jejich preference. Studie se na výuku anglického jazyka dívá ze dvou hledisek, z pohledu paradigmatu English as a Foreign Language (EFL) a paradigmatu English as a Lingua Franca (ELF). Klíčové koncepty, na které se práce zaměřuje, jsou: chyba, nebo také modifikace, jazykové cíle a potřeby studentů, jazykové modely, jazyková správnost a kreativita (též languaging). Klíčová slova: EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languaging.
Keywords:
EFL; ELF; language creativity; language models; languaging; learner goals; EFL; ELF; gramatická správnost; jazyková kreativita; jazykové cíle; jazykové modely; languaging
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/59497