Original title:
Komunita League of Legends jako součást fenoménu E-Sports
Translated title:
League of legends community as part of E-sports phenomenom
Authors:
Jurčík, Jakub ; Švelch, Jaroslav (advisor) ; Vochocová, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je popis a charakterizace jednotlivých mediálních obsahů vznikajících v rámci komunity kolem hry League of Legends uvnitř fenoménu e-sports. Ústředním tématem je definice pojmu metagame a ukotvení jeho funkce v jednotlivých typech mediálních obsahů, které v komunitě kolem hry League of Legends vznikají. Výstupem práce je pak analýza jednotlivých typů mediálních obsahů, v rámci kterých je pojem metagame projektován, interpretován a předáván divákům.The main objective of this thesis is the description and characterization of media content generated within the community around the game League of Legends inside the phenomenon of e-sports. The central issue is the definition of metagame term and anchoring its functions in different types of media content rising in the community around the game League of Legends. The output of this work is analysis of different types of media content, in which the term metagame is designed, interpreted and transmitted to the audience.
Keywords:
E-sports; League of Legends (LOL); metagame; PC Games; streaming; E-sports; League of Legends (LOL); metagame; počítačové hry; streamování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/59471