Název:
Výuka českého jazyka dětí a žáků se zrakovým postižením
Překlad názvu:
The education of children and pupils with visual infliction
Autoři:
Čechová, Magdalena ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Výuka českého jazyka u dětí a žáků se zrakovým postižením AUTOR: Magdalena Čechová KATEDRA: Katedra českého jazyka VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Simona Pišlová, Dr. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výuku českého jazyka u dětí a žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP). Cílem je přiblížit čtenářům specifika vzdělávání dětí s narušenou vizuální percepcí a představit metody usnadňující jejich výuku. V první části práce je nastíněna historie péče o ZP, jejich písmo, klasifikace a druhy zrakových vad. Druhá část práce je zaměřena více prakticky: popisuje možnosti vzdělávání zrakově postiženým žáků v dnešní době, přibližuje specifika výuky ZP, uvádí konkrétní příklady učebnic a učebních pomůcek. KLÍČOVÁ SLOVA: Výuka českého jazyka Žáci se zrakovým postižením Historie péče o ZP Kompenzační pomůcky pro ZP Učebnice pro ZPTITLE: Teaching Czech of children and pupils with visual impairment AUTHOR: Magdalena Čechová DEPARTMENT: Department of Czech language SUPERVISOR: PaedDr. Simona Pišlová, Dr. ABSTRACT: Bachelor thesis is focused on teaching the Czech language of children and pupils with visual impairments. The aim is to clarify the specifics of the education of children with impaired visual perception and introduce methods to facilitate their learning. In the first part of the development of care for the visually impaired, described their progression in the education literature and presented to interested persons may bring the issue closer. The second part focuses more practically, describes learning opportunities for visually impaired pupils today, gives particular examples of textbooks and teaching aids and a questionnaire determines the possibility of using the proposed new equipment. In this work the method was used interview, observation, questionnaires, excerpts. KEY WORDS: Teaching Czech language Pupils with visual impairment History of care for the visually impaired Compensatory aids for the visually impaired Textbook for the visually impaired
Klíčová slova:
historie péče o ZP; kompenzační pomůcky pro ZP; učebnice pro ZP; výuka českého jazyka; žáci se zrakovým postižením; Compensatory aids for the visually impaired; History of care for the visually impaired; Pupils with visual impairment; Teaching Czech language; Textbook for the visually impaired