Název:
Vzdělávání pracovníků jako nástroj zvyšování kvality sociálních služeb
Překlad názvu:
Training of workers as a tool for improving the quality of social services
Autoři:
Prchal, Miroslav ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vzdělávání pracovníků v sociálních organizacích prošlo po roce 1989 velkými změnami. Podobně jako se měnily tyto organizace (s mnohdy výraznou tradicí přerušenou érou totality) z prvotních základů spočívajících v lidské euforii, filantropii a potřebě pomáhat, do dnešních pevně zakotvených profesionálních organizací, které se v mnohém mohou srovnávat s moderně fungujícími firmami. Současná sociální legislativa klade důraz na odbornost, profesionalitu a kvalitu poskytovaných sociálních služeb, která je hlídána a kontrolována prostřednictvím inspekcí sociálních služeb. Diplomová práce se zabývá v teoretické části vývojem vzdělávání v sociálních organizacích, základními souvislostmi platné legislativy a dalším vzděláváním pracovníků, profesními kompetencemi pracovníků a teoretickými koncepty identifikace vzdělávacích potřeb a hodnocení vzdělávacích programů. Empirická část popisuje konkrétní organizaci poskytovatele sociálních služeb, zkoumá dobrou praxi a metody vzdělávání jiných organizací, identifikuje vzdělávací potřeby organizace metodami zjištění vzdělávacích potřeb pracovníků, prostřednictvím katalogu vzdělávání a manažerskou supervizí, vzdělávacích potřeb vycházející z analýz individuálních plánů uživatelů a vzdělávacích potřeb poskytovatele formou modelu deficitu a identifikací problémů v...Educating people who work for social organizations underwent huge changes after 1989. As their primary years of existence relied on euphoria, philanthropy, and a need to help others, these organizations then turned into current professional organizations in many aspects comparable with modern companies. Current social legislation focuses on expertise, professionalism, and quality of the social services provided. This quality is subject to regular check by officers working for social authorities. In the first part of my diploma thesis, I deal with history of education of workers in social organizations, basic outputs of the valid legislation, and further education of these workers. Also, I focus on their professional competencies and theoretical concepts of identification of the needs to educate and evaluation of educational programs. In the empirical part I describe a specific organization of a provider of social services, explore good practices and educational methods in other organizations, and identify educational needs of the organization by identifying educational needs of its employees through the catalog of education and managerial supervision, educational needs based on analyses of individual plans of users, and educational needs of the provider in form of a deficit model and identification...