Název:
Řízení změny v sociálních službách Reorganizace Azylového domu sv. Terezie (případová studie)
Překlad názvu:
Change management in social services Reorganization of the Asylum house St. Terezie (case study)
Autoři:
Ivančicová, Jana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou procesů řízení změn v sociálních službách v kontextu společenských a ekonomických změn v postmoderní společnosti. Práce má charakter případové studie. Teoretická část práce vymezuje postavení sociálních služeb v České republice. Autorka objasňuje napětí mezi nedostatečnými zdroji a kvalitními výstupy, jako reality, ve které se poskytovatelé sociálních služeb nacházejí. Věnuje pozornost reflexi vývoje budoucnosti sociálních služeb v zápase o kontinuitu prostřednictvím řízení změny. V závěru je definován teoretický rámec managementu řízení změny. Praktická část předkládá realizaci změny v organizaci, která poskytuje sociální služby pro lidi bez domova. Autorka navrhuje změny jako organizačně-personální vyladění výkonu zaměstnanců v návaznosti na zeštíhlení finančních zdrojů. Výsledky realizace změn v zařízení jsou vyhodnoceny srovnáním analýzy stavu před změnou a analýzy stavu po změně. Analýza před změnou je provedena nezávislým hodnocením organizačních procesů a definováním kritických míst v návaznosti na analýzu dokumentů a SWOT analýzu. Podkladem pro vypracování analýzy po změně je dotazník, který zjišťuje, zda je pravdivá hypotéza, že změny v zařízení vedly ke zvýšení kvality sociálních služeb. Závěrečná reflexe poskytuje čtenáři vhled do zkušeností z uskutečnění...The thesis work deals with the management of change processes in social services in the context of social and economic changes in postmodern society. The work has the character of a case study. The theoretical part defines the capacity of social services in the Czech Republic. The author explains the tension between lack of resources and quality outputs, as real reality, in which social service providers are located. She pays attention to the reflection of the future development of social services in the struggle of continuity through change management. The practical part presents the implementation of change in the organization that provides social services for the homeless. The author proposes changes as organizational- personnel performance tuning of employees in relation to financial resources. Results of the changes are evaluated by comparing the analysis before the change and after the change. The analysis before the change is made by an independent evaluation of the organizational processes and defining of critical points in the continuity analysis of documents and SWOT analysis. The basis for analysis after the change is a questionnaire that determines whether the hypothesis is true that changes have led to an increase in the quality of social services. Final reflection provides the reader...