Original title:
Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Translated title:
Teaching of sports gymnastics disciplins in connection with fear scruples
Authors:
Šípková, Dita ; Krištofič, Jaroslav (advisor) ; Novotná, Viléma (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ a jak je vnímána, respektive ovlivňována výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele základních a středních škol. Výsledky: Grafické vyjádření výsledku, vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku doplněné komentářem a závěrečné shrnutí šetřené problematiky. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výukaTitle: Teaching of sports gymnastics disciplins in connection with fear scruples Aims of thesis: Find out range of incorporate sports gymnastics in teaching on elementary and high schools. How influence fears scruples this teaching. Method: In research was used method of question by question form. Respondets were students of 1. and 2. follow-up masters study UK FTVS, for teachers on elementary and high schools. Results: Grafics expression of results, evaluation of single items from question form completed by comments and final summary of examined problematic. Keywords: Fear, anxiety, sports gymnastics, vault, injury, physical education, teaching
Keywords:
anxiety; Fear; injury; physical education; sports gymnastics; teaching; vault; přeskok; sportovní gymnastika; Strach; tělesná výchova; výuka; úraz; úzkost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/57228