Název:
Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí
Překlad názvu:
Awareness of parents of preschool children about the existence of the Outdoor pre-schools in Hradec Králové area
Autoři:
Skalická, Lucie ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Informovanost rodičů předškolních dětí o existenci lesních mateřských škol v Hradci Králové a okolí. Cíle: Zjistit úroveň informovanosti rodičů předškolních dětí o existenci a podobě lesních mateřských škol. Tuto skutečnost dát do souvislosti s komunikačními kanály, které královéhradecké LMŠ využívají a vytvořit tak doporučení pro zvýšení veřejného povědomí o tomto typu předškolních zařízení. Metodologie: Pro tuto práci jsme využili jak kvalitativní, tak kvantitativní metody. Z kvantitativních metod to konkrétně bylo dotazníkové šetření. Tento dotazník jsme vytvořili přímo pro účely našeho výzkumu a rozšířili jej mezi rodiče předškolních dětí v Hradci Králové a okolí. Z kvalitativních metod jsme využili řízené rozhovory, které jsme vedli se zástupci lesní mateřské školy v Hradci Králové. Výsledky: Z výsledků jsme zjistili, že o existenci lesních mateřských škol ví 43% rodičů v Hradci Králové a okolí. Bližší informace o lesních mateřských školách má pouze 19% respondentů. Dále jsme zjistili, že nejčastějším způsobem šíření informovanosti o LMŠ jsou osobní kontakt (známý), televize a webové stránky. Klíčová slova: lesní mateřská škola, předškolní věk, lesní pedagogika, marketing, marketingový mixTitle of project: Awareness of parents of preschool children about the existence of the Outdoor pre-schools in Hradec Králové area. Aim of project: To describe the level of awareness of parents about the existence and form of outdoor preschools. This is put into context with communication channels that outdoor preschools use. We create recommendations for increasing public awareness of this type of pre-school facilities. Methodology: We used both qualitative and quantitative methods fo our work. It has been survey from quantitative methods. This questionnaire was created specifically for the purpose of our research and it has been spread among parents of preschool children in Hradec Králové. We also used a literature search and structured interview fromor qualitative methods. We conducted the interview with representatives of outdoor preschool in Hradec Králové. Results: We found, that only 43% of parents in Hradec Králové and surroundings knows about existence outdoor pre-school. Only 19% of respondents has more informations about outdoor pre-schools has. Furthermore, we found that the most common way to spread awareness of that institution is personal contact (friends), television and websites. Keywords: outdoor preschools, preschool age, forest education, marketing, marketing mix
Klíčová slova:
lesní mateřská škola; lesní pedagogika; marketing; marketingový mix; předškolní věk; forest education; marketing; marketing mix; outdoor preschools; preschool age