Název:
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Překlad názvu:
Religious studies at selected grammar schools
Autoři:
Schneiderová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.Religious studies at selected grammar schools- abstract Lucie Schneiderová 2013 Abstract: This bachelor thesis Religious studies at selected grammar schools analyzes Framework education programme for secondary general education (grammar school) in relation to religious studies. Thesis analyse school education programmes: Gymnázium Nymburk, Gymnázium Na Pražačce and Arcibiskupské gymnázium in relation to issues relating to religious studies. The practical part, carried out using a questionnaire survey focuses on students opinions on religion education and its benefits. Benefits from studying religion can be expressed in the way how students understand subject matter, attitude towards new religious movements and concept of evil.
Klíčová slova:
dějepis; gymnázium; nová náboženská hnutí; náboženství; religionistika; Rámcový vzdělávací program pro gymnázia; učebnice základů společenských věd; výuka; zeměpis; základy společenských věd; školní vzdělávací program; Framework education programme for secondary general education (grammar schools); geography; grammar school; history; new religious movement; religion; religious studies; school education programme; social sciences; teaching; textbooks of social sciences