Název:
Postoje ke státní maturitě 2013
Překlad názvu:
Attitudes toward state graduation 2013
Autoři:
Kabele, Jiří ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této práce je zjišťování postojů ke státní maturitě. Práce reaguje na čerstvé změny - novelizaci školského zákona (s účinností od 1. ledna 2013) a Vyhlášky o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou (s účinností od 9. listopadu 2012). Teoretická část se zaměřuje především na dosavadní zkoumání fenoménu státní maturity, přináší analýzu managementu změny státní maturity, změny jejího logistického modelu pro rok 2013 a přímého dopadu na management SŠ a pedagogické pracovníky. Cílem práce v praktické části je analýza postojů pedagogických pracovníků, kteří přicházejí prakticky do styku s fenoménem státní maturity. Použitou vědeckou metodou bylo dotazníkové šetření. Práce přispívá k poznání jak teorie, tak i praxe státní maturitní zkoušky hlavně z pohledu středního (ředitelé středních škol a jejich zástupci) a nižšího managementu (učitelé středních škol nabývající funkcí hodnotitelů, zadavatelů, školních maturitních komisařů či předsedů maturitních komisí). Závěrem práce je konstatování, že negativní postoj pedagogické obce ke státním maturitám, který byl zřejmý v uplynulých dvou ročnících, bohužel i přes změny provedené v logistickém systému stále přetrvává. Proto očekáváme, že v budoucnosti státní maturita dozná dalších změn. KLÍČOVÁ SLOVA: státní maturita,...The aim of this work is to find out the attitudes to the state graduation. The paper reacts to recent changes - The amendments to the Education Act (with effect from 1st January 2013) and the Decree on detailed conditions for termination of education in the secondary schools with state graduation (with effect from 9th November 2012). The theoretical part focuses on the current exploring the phenomenon of the state graduation, provides an analysis of the management, the changes of its logistic model for 2013 and the direct impact on the management and the teaching staff of the secondary school. The aim of the practical part of the work is to analyze the attitudes of teachers who practically come into contact with the phenomenon of the state level. A questionnaire survey was used as the scientific method. The work contributes to the knowledge of both theory and practice of the state graduation exam mainly from the perspective of secondary (headmasters and their deputies) and lower management (secondary school teachers acquiring function of the evaluators, authorities, school graduation commissioners and chairmen of the graduation committees). Finally, it is necessary to admit that the negative attitude of the school community to the state graduation (which was obvious in the past two years) despite...
Klíčová slova:
logistický model; management státní maturity; pedagogičtí pracovníci SŠ; postoj; státní maturita; attitude; logistic model; management of the state graduation; State graduation; teaching staff of secondary schools