Název:
Zástupce ředitele - možný stupeň k funkci ředitele
Překlad názvu:
Deputy Director - possible Level to the Position of Director
Autoři:
Srncová, Radana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá uplatňováním přístupů v současné praxi při zohledňování výkonu funkce zástupce ředitele jako vhodného či nezbytného předpokladu pro pozdější výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení. Práce zjišťuje současný stav a přístupy, které jsou uplatňovány v praxi v podmínkách zřizovatelů, ředitelů a zástupců ředitelů škol a školských zařízení. Práce vychází ze studia dostupné odborné literatury a platných právních norem v podmínkách České republiky. Zároveň čerpá i ze zahraničních zkušeností, které jsou uplatňované v dané oblasti. Výzkum byl proveden formou dotazníků a kromě jiného zjišťoval, jak je v praxi prováděn výběr budoucích ředitelů. Rovněž byly zkoumány názory respondentů zřizovatelů a ředitelů na zařazení podmínky výkonu funkce zástupce ředitele do konkurzních řízení. Dále byly zkoumány názory respondentů na možné získání manažerských dovedností při výkonu funkce zástupce ředitele. Analýza výzkumu popisuje zjištěný stav a doporučuje možné řešení uvedené otázky v dalším období s důrazem na možné zvýšení kvality českého školství.This thesis deals with the application of approaches in current practice that consider the performance of the Deputy Director as an appropriate or necessary precondition for the future performance of the school principal or the school facility. This work investigates current approaches that are applied in practice by founders, directors and deputy directors of schools and school facilities. The work is based on the study of available literature and applicable laws in the Czech Republic. At the same time, it draws on international approaches currently applied in the field. The research was conducted through questionnaires and investigations of implementations in the selection of future directors. In addition, respondents' views of founders and directors of the inclusion conditions of the Deputy Director of the insolvency proceedings. Also, respondents' views on the possible acquisition of management skills by the acting deputy director were examined. The analysis of the research describes the state determined and recommends possible solutions for the questions in the next period with emphasis on the potential increase in the quality of the Czech education system.
Klíčová slova:
dotazník; manažer; respondenti; zástupce ředitele; zřizovatel; ředitel; škola; školské zařízení; Assistant Director; Deputy Director; Director (Headmaster); Founder; Manager; Questionnaire; Respondents; School; School facility