Název:
Level-of-detail pro umělou inteligenci: prototyp velkého virtuálního světa
Překlad názvu:
Level-of detail AI: a prototype of a large virtual world
Autoři:
Skupien, David ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Vorba, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Level of Detail pro umělou inteligenci: prototyp velkého virtuálního světa Autor: David Skupien Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí práce: Mgr. Cyril Brom, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Technika Level of Detail (zkráceně LOD) v oblasti počítačové grafiky již dlouhá léta slouží jako efektivní a velmi často využívaný optimalizační nástroj pro úsporu systémových prostředků založenou na omezenosti lidského vnímání. Tento princip se postupně zakotvil i v oboru umělé inteligence a jako tzv. LOD AI se využívá pro optimalizaci řízení agentů ve velkých virtuálních světech. Tato práce ve své první části pojednává o dosavadních postupech využití techniky LOD AI, přičemž největší prostor věnuje projektu IVE. Druhá část (založená na projektu IVE) se již týká implementace a následného testování počítačové hry využívající techniky LOD AI. Jejím cílem je ověřit praktickou využitelnost reprezentace ISMA a nad ní pracujícím reaktivně plánovacím algoritmu S-GHRP postaveným na technice LOD AI. Ze získaných výsledků v kombinaci s poznatky studovaných projektů následně vyvozuje možnosti dalšího vývoje technik užitých v IVE. Klíčová slova: umělá inteligence, LOD AI, virtuální agent, velký virtuální svět, IVETitle: Level of Detail AI: a prototype of a large virtual world Author: David Skupien Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Cyril Brom, Ph.D. Abstract: The Level Of Detail technique (LOD) is an established means of optimization in computer graphics. It uses the limitations of human perception to spare system resources. Progressively, this approach has found its use in artificial intelligence. This adaptation, commonly known as LOD AI, is used to optimize autonomous agent control in large virval worlds. This thesis consists of two parts. The first part deals with standing LOD AI uses, mostly focusing on the IVE project. The second part directly uses the IVE project to implement a LOD AI game using the LOD based reactive planning algorithm called S-GHRP over the ISMA representation. The above game is then tested on respondents to verify the practical usability of S-GHRP/ISMA. In its conclusion, this thesis briefly ponders the possibilities of further development of techniques used in the IVE project, based on previous findings. Keywords: artificial intelligence, LOD AI, virtual agent, large virtual world, IVE
Klíčová slova:
IVE; LOD AI; umělá inteligence; velký virtuální svět; virtuální agent; artificial intelligence; IVE; large virtual world; LOD AI; virtual agent