Název:
Gamifikace v online marketingu
Překlad názvu:
Gamification in Online Marketing
Autoři:
Pohůnek, Vojtěch ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Gamifikace je v současnosti jeden z nejrychleji rostoucích trendů v marketingu. Zabývá se problematikou přilákání nových zákazníků a udržení si stávajících za pomoci zavádění herních mechanik a principů do neherního prostředí. Gamifikace není jen současný trendový pojem. Podle analytické firmy Gartner bude mít do roku 2014 každá větší společnost gamifikačního konzultanta, kterému bude přikládána stejná váha, jako v současnosti expertům na nová média a sociální sítě. Tato bakalářská práce se bude zaměřovat na gamifikaci směrem k webu, webovým službám a online marketingu. Klade si za cíl jednak vyložit samotný pojem gamifikace a přiblížit základní herní mechanismy aplikovatelné v prostředí internetu, ale zároveň i popsat a zhodnotit praktické příklady užití gamifikace směrem k online marketingu.Gamification is right now one of the fastest rising trends in marketing. It focuses on gaining new customers and keeping current ones by bringing game mechanics and game principles to non-gaming environment. Gamification however isn't just a buzzword. Gartner says that by 2014 every bigger company will have its gamification consultant, who should be as important as social media experts are now. This thesis is focusing on gamification towards web, web services and online marketing. It serves not only as an academic introduction to the term itself, but also shows how to apply game mechanics on the Internet. It also describes and evaluates real life examples of gamification in online marketing.
Klíčová slova:
Foursquare; game design; Gamifikace; GL Extra; herní mechaniky; internet; online marketing; typologie hráčů; Foursquare; game design; game mechanics; Gamification; GL Extra; internet; online marketing; player types