Název:
Zájem o aktivity v přírodě žáků vybraných základních škol na Kladensku, podle pohlaví a bydliště
Překlad názvu:
The interest in outdoor activities of students from selected primary schools in Kladno district, by gender and residence
Autoři:
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Zájem o aktivity v přírodě žáků vybraných základních škol na Kladensku, podle pohlaví a bydliště Cíle práce: Zjistit, jaký mají žáci vybraných základních škol na Kladensku zájem o aktivity v přírodě, přesněji řečeno jaké aktivity v přírodě provozují a se kterými by se chtěli seznámit. Dále pak zjistit, jaké mají žáci s aktivitami v přírodě zkušenosti a porovnat výsledky podle pohlaví a podle místa bydliště. Metoda práce: Výzkum této práce byl proveden kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byl sestaven dotazník určený žákům 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 204 respondentů. Získané údaje byly graficky zpracovány a vyhodnoceny. Výsledky: Základní školy nabízejí svým žákům výuku aktivit v přírodě více v rámci sportovních kurzů, škol v přírodě a školních výletů než v hodinách tělesné výchovy. Většina žáků má z těchto školních akcí s aktivitami v přírodě zkušenosti, jedná se zejména o pěší turistiku, sjezdové lyžování a pohybové hry v přírodním prostředí. Více žáků má zkušenosti s aktivitami v přírodě z prostředí mimo školu než ze školy. Většina žáků aktivity v přírodě provozuje, jedná se v první řadě o pěší turistiku a cykloturistiku. Výzkum také ukázal určité rozdíly mezi chlapci a dívkami a mezi žáky z Kladna a žáky z okolních obcí. Chlapci mají větší zájem...Title: The interest in outdoor activities of students from selected primary schools in Kladno district, by gender and residence Objectives: To find out which outdoor activities students from selected primary schools in Kladno district are interested in, specifically which outdoor activities they do and which they would like to learn. Furthermore, to find out what experience with outdoor activities students have and to compare results by gender and place of residence. Method: The research has been performed by quantitative method. To support gathering and collecting necessary inputs specific questionnaire was compiled for students of the 9th grade of primary schools. The research sample consisted of 204 respondents. Gathered inputs have been graphically processed and evaluated. Results: Primary schools offer to teach their students outdoor activities more during sports courses, school in nature and school trips than in physical education classes. Most of these students have experience with outdoor activities from school events, mainly with hiking, alpine skiing and motion games in the natural environment. More students have experiences with outdoor activities from outside the school than from the school. Most of the students do outdoor activities, the main performed activities are hiking and biking....
Klíčová slova:
aktivity v přírodě; volný čas; základní školy; žáci; Leisure time; Outdoor activities; Primary schools; Students