Název:
Zpracování známých pohádek metodami a technikami dramatické výchovy, a jejich realizace s nejmenšími dětmi v MŠ
Překlad názvu:
Remake of popular fairytales with uses of the methods and techniques characteristic for drama education, and further application those techniques into the teaching process of the youngest kids in the kindergarten
Autoři:
Sovová, Zuzana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádkaThese coursework aims to pointed out the particular observation of the method used in drama education in the chosen kindergarten in respect with the age group of three and four years old pupils. In the theory part, I'm looking at the fundamental definitions and explanations of theoretical knowledge in drama and preschool education in general. The practical part is based on the realisation of the particular lessons of drama education as well as comparing and choosing the most suitable technique for teaching purposes of the youngest children. By evaluating the most effective approach in preschool teaching I was judging the individual methods and techniques from a pedagogue's point of view. The outcomes of my research are based on the direct observation and reflection. Key words: child, pre-school education, drama education, methods and techniques of drama education, play, fairytale
Klíčová slova:
dramatická výchova; dítě; hra; metody a techniky dramatické výchovy; pohádka; předškolní výchova; child; drama education; fairytale; methods and techniques of drama education; play; pre-school education