Original title:
Specifika internetového podnikání
Translated title:
Internet business specifications
Authors:
Rýdel, Tomáš ; Očko, Petr (advisor) ; Lipková, Helena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (česky): Hlavním cílem práce je popsat specifika internetového podnikání s ohledem na odhalení příčin úspěchu či naopak neúspěchu firem v internetovém prostředí. V rovině teoretické je v této souvislosti záměrem práce charakterizovat vliv internetu na principy podnikání a dát tak čtenáři ucelený obraz o jeho dopadech na současnou podnikatelskou sféru. V návaznosti na cíl práce je potřeba prakticky prozkoumat, jaké možnosti nabízí 21. století v oblasti integrace moderních firemních nástrojů, které umožňují hladší přístup k firemním informacím a znalostem a zda jejich efektivní optimalizace je klíčem k úspěšnému podnikání na internetu. Přínosem této práce je praktické zhodnocení výzev, které přináší do firem neustálý vývoj informačních a komunikačních technologií, které může být využito pro podporu rozhodování při výběru vhodné kombinace firemních nástrojů.(in English): The main goal of diploma thesis is to describe the internet business specifics with focus of identifying the causes of success or failure of companies on the Internet. At the theoretical level in context of thesis is to characterize the influence of the Internet on business principles and give to the reader a complete picture of its impact on current business. Following the main aim of the theses will need a virtually explore the possibilities which offer 21st century in the integration of modern business tools that allows smoother access to corporate infomation and knowledge and If their effective optimatization is the key to a uccessful business on the internet. The contribution of this thesis is to evaluate the practical challenges for companies which brings continual development of information and communication technologies that can be used for support of decision making in selecting an appropriate combination of business tools.
Keywords:
business aplications; cyberspace; e-business; e-commerce; e-shop; information economy; information society; internet; internet business; New economy; elektronické obchodování; elektronické podnikání; firemní aplikace; informační ekonomika; informační společnost; internet; internetové podnikání; internetový obchod; kyberprostor; Nová ekonomika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51714