Original title:
Návrh změn marketingového mixu pro obnovu rodinného podniku
Translated title:
Proposal for the Modifications of the Marketing Mix of Family Business
Authors:
Maděra, Jonáš ; Farmačka, Petr (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zaměřuje na popis reality sledovaného (rodinného) podniku, nalezení, vymezení a formulování chyb a nedostatků, kterého se v praxi dopouští, a odhalení jeho slabých míst. Představuje specifickou oblast čalounictví jako řemeslo a předmět podnikání, jeho komplikovanost a nezařaditelnost, a vliv této unikátnosti na jeho prosperitu. Realitu přitom (tam, kde je to vhodné) srovnává s teoretickými poznatky. Práce zahrnuje identifikaci problémů a také návrh jejich řešení, za účelem dosaţení revitalizace a inovace sledovaného podniku.
The bachelor thesis focuses on describing the reality of the tracked family business, finding, defining and formulating the mistakes and shortcomings, which are happening during the practice, and revealing its weaknesses. It presents the craft of upholstery as a specific area and an unusual subject of business, it shows its complexity and “unclassifiability”, and the impact of this uniqueness on its prosperity. The reality is (where appropriate) compared with the obtained theoretical knowledge. The thesis involves identification of the problems and it proposes their solutions, in order to achieve the revitalisation and innovation of the monitored enterprise.
Keywords:
Business; communication mix; craft; innovation; marketing; marketing mix; modernisation; revitalisation; upholstery; inovace; komunikační mix; marketing; marketingový mix; modernizace; Podnik; revitalizace; čalounictví; řemeslo
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67623