Název:
Konstrukční návrh a optimalizace konzoly přední hnané nápravy u traktoru
Překlad názvu:
Design and optimization of tractor front drive axle console
Autoři:
Šincl, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem a optimalizací konzoly přední hnané nápravy u traktoru. V první části je proveden návrh nové geometrie konzoly s respektováním okolní zástavby. Následně je na nově navrhnutém dílu provedena deformačně-napěťová analýza pro tři vybrané režimy traktoru, které byly definovány na základě kritických provozních situací. Na základě dosažených výsledků jednotlivých stavů je upravena geometrie součásti tak, aby vyhověla vůči meznímu stavu únavového porušení. Po zahrnutí modifikací kritických míst, byl návrh konzoly podroben konstrukční optimalizaci v programu ANSYS Workbench s cílem snížit množství materiálu o 10 %. Závěrem práce je provedeno zhodnocení těchto míst a následně kontrolní výpočet konzoly.
The master thesis is about design and optimization of tractor front drive axle console. The first part, include the design of the new console geometry with respect of the surrounding area. After that is on the newly designed part performed a strain-stress analysis for three selected operating modes of the tractor, which have been defined based on critical operating situations. In thanks of the results of the individual states, the geometry of the component is adjusted according to meet the fatigue failure limit state. After inclusion of critical site modifications, the console design was subjected to design optimization in the ANSYS Workbench program to reduce the amount of material by 10%. The end of the work, is carried out the evaluation of these places and then the console control calculation.
Klíčová slova:
geometrie; konzola; napětí; návrh; traktor; console; design; geometry; tension; tractor
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/66652