Název:
Návrh nového designu a výroby komponenty nízkotlakého vývodu
Překlad názvu:
A new design and technology of the low-pressure output part
Autoři:
Sláma, David ; Slaný, Martin (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je návrh nového designu a výroby nízkotlakého vývodu vysokotlakého zásobníku paliva vyráběného společností BOSCH DIESEL s.r.o. V práci je detailněji proveden rozbor ohybové trhací zkoušky, která je součástí kontroly kvality svarového spoje nízkotlakého vývodu. V další části práce je navržený postup výroby této komponenty, po kterém následuje experimentální nalezení svařovacích parametrů pro odporové svařování. Následně je provedeno svaření několika kusů, které jsou změřeny a otestovány. Výsledky jsou porovnány s požadavky zákazníků. Na závěr je provedeno technicko-ekonomické vyhodnocení provedené změny, která společnosti ušetří nemalé finanční prostředky.
The aim of this work is make a new design and technology of the low-pressure output part of rail which is made in BOSCH DIESEL s.r.o. company. In the thesis is analyzed in detail the bending test, which is part of the quality control of the low-pressure welding joint. In the next part of the thesis is proposed the process of machining of this component, followed by experimental finding of welding parameters for resistance welding. Then several pieces are welded, which are measured and tested. The results of this tests are compared with customer requirements. Finally, a technical and economic evaluation of the change is made, which will save a considerable amount of money for the company.
Klíčová slova:
Common rail systém; návrh nízkotlakého vývodu; odporové svařování; ohybová trhací zkouška; svařovaný rail; bend test; Common rail systém; design low-pressure output; laser welded rail; resistence welding
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/66641