Název:
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Překlad názvu:
The Importance of Manager´s Communication
Autoři:
Endlerová, Eliška ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Fiedler, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zaměřuje na významnou část chodu organizace. Důležitost komunikačních prvků pro práci vedoucích pracovníků. Komunikace je jedna z nejdůležitějších složek řízení organizace. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou.
V prvé části textu jsou definovány pojmy jako například management a jeho úrovně, osobnost manažera a jeho styl práce, komunikace a její rozdělení, komunikační kanály, společenská odpovědnost a etické zásady. Literární rešerše je teoretickou částí, která byla zpracována na základě prostudovaných vhodných literárních pramenů.
Praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu. Řízeným rozhovorem s manažery různých pozic oslovené firmy, dochází k analýze komunikace mezi nadřízeným a podřízeným. Podkladem pro tento výzkum je soupis odpovědí manažerů z rozdílných pracovních pozic v dané organizaci. Odpovědi oslovených se zaznamenávají do předem připraveného dotazníku. Tyto odpovědi vedou k vytvoření konečného vyhodnocení a závěru. Cílem je zjištění, jak velký význam má komunikace pro manažery při jejich práci.
This thesis focuses on an important part of running an organization. The importance of communication elements for working executives. Communication is vital and one of the most important components of management. The work is divided into theoretical and practical part.
In the first part of the text they are defined concepts such as management and its level manager's personality and his style of work, communication and its distribution channels, social responsibility and ethical principles. Literary literature search is a theoretical part which was prepared on the basis of both of appropriate literature.
The practical part is devoted to the research. Directed interviews with managers of different positions addressed the company. Is to analyze the communication between superiors and subordinates. The basis for this research is a list of answers managers of different jobs in the organization. The answers of respondents were recorded in the pre-prepared questionnaire. These responses led to the creation of the final assessment and conclusion. The aim is to determine how large the importance of communication to managers in their work.
Klíčová slova:
etika; formy komunikace; komunikace; komunikační kanály; manažer; manažerské role; společenská odpovědnost; vední lidí; řídící pracovník