Original title:
Teorie mnohočetných inteligencí ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Theory of Multiple Intelligences in English Lessons at Primary School
Authors:
Drlíková, Lenka ; Červinková Poesová, Kristýna (advisor) ; Kargerová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teorie mnohočetných inteligencí ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ Abstrakt k diplomové práci Lenka Drlíková Anotace Diplomová práce se zaměřuje na teorii mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera, profesora Harvardské Univerzity, který představil devět odlišných forem inteligence. Práce poukazuje na využití a aplikaci této teorie ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ prostřednictvím vybraných aktivit. Zjišťována je také oblíbenost konkrétních činností ve výuce anglického jazyka zaměřených na jednotlivé typy inteligence u žáků 3. - 5. tříd formou dotazníkového šetření. Klíčová slova: mnohočetné inteligence, žák 1. stupně ZŠ, individuální přístup, výuka anglického jazykaThe Theory of Multiple Intelligences in English Lessons at Primary School Abstract to the diploma thesis Lenka Drlíková Annotation The diploma thesis focuses on the multiple intelligences theory of Howard Gardner, the professor of Harvard University who presented nine different forms of intelligence. The thesis explores the usage and application of the theory through selected activities within English classes. The practical part further includes the result of questionnaires concerning the primary pupils' preference towards concrete activities focused on particular types of intelligence. Keywords: multiple intelligences, primary school pupil, individual approach, English language teaching
Keywords:
English language teaching; individual approach; multiple intelligences; primary school pupil; individuální přístup; mnohočetné inteligence; výuka anglického jazyka; žák 1. stupně ZŠ
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/35145