Original title:
Žák mladšího školního věku a jeho sociální pozice ve třídě
Translated title:
Pupil of a primary school and his/her social status in the classroom
Authors:
Hornová, Jana ; Linková, Marie (advisor) ; Svobodová, Radmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část práce se zabývá obecně teoretickými základy a východisky, které se vztahují k žákovi mladšího školního věku a jeho sociální pozici ve třídě. V praktické části se soustředí realizaci projektu, který má za cíl zlepšit vztahy v kolektivu a pomoci žákům, kteří nejsou spokojeni se svou sociální pozicí ve třídě, získat pozici lepší.This thesis has theoretical and research character. The theoretical part deals with general theoretical foundations and bases of relating to pupil primary school and his/her social position in the class. The practical focus of the project, which aims to improve relations in the team and help pupils who are not satisfied with their social status in class, get a better position.
Keywords:
evaluation; Pupil of a primary school; school class; self-evaluation; the status in the classroom; hodnocení; pozice žáka ve třídě; sebehodnocení; školní třída; Žák mladšího školního věku
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/35139