Original title:
Firemní kultura
Translated title:
Corporate culture
Authors:
Pavelka, Robert ; Kocianová, Renata (advisor) ; Raisová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je firemní kultura, po vymezení pojmu, je tento termín analyzován z hlediska struktury a typologie. Firemní kultura je nadále zkoumána v kontextu mezinárodních společností a problémů spojenými při setkání odlišných kulturních standardů. K tomu je využito výzkumu holandského vědce Geerta Hofstedeho. Jako projev firemní kultury je uvedena společenská odpovědnost firem a přiblížena její spojitost s firemní kulturou. V práci jsou představeny výhody společenské odpovědnosti, a zároveň její kritika.The subject of bachelor thesis is a corporate culture; after introducing the concept, the term is analysed from the point of view of its structure and its typology. Corporate culture is then examined in context of international corporations and problems connected with encounters of distinct culture standards. The thesis are based on the work of Dutch scientist Geert Hofstede. Corporate social responsibility is presented as a demonstration of corporate culture, the relation between corporate social responsibility and corporate culture is analysed in detail. The benefits of social responsibility and its criticisms are also introduced.
Keywords:
Corporate Culture; Corporate Social Responsibility; Firemní kultura; Společenská odpovědnost firem
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51187