Original title:
Marketingový výzkum hodnoty vybrané sportovní značky AND1
Translated title:
Marketing Research of the Value of Sports Brand AND1
Authors:
Maršál, Miroslav ; Procházka, Jan (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Marketingový výzkum hodnoty vybrané sportovní značky AND1 Cílem této bakalářské práce je zjistit na základě dotazování a vyhodnocení výsledků dotazníku, jak hráči basketbalu vnímají hodnotu sportovní značky AND1, analyzovat značku pomocí SWOT a PEST analýzy a následně stanovit strategie pro zlepšení komunikace se zákazníkem prostřednictvím marketingového mixu 4P - produkt, cena, propagace a distribuce. Klíčová slova: SWOT analýza, PEST analýza, dotazník, komunikace, výsledky, hodnota, značka, strategieTitle: Marketing Research of the value in selected sports brand AND1 Objective of this bachelor thesis is to determine by questioning and evaluating the results of the questionnaire, how basketball players perceive the value of sports brands AND1, to analyse the brand using SWOT and PEST analysis and then establish strategies to improve communication with customers by means of the 4P marketing mix - product, price, promotion and distribution. Key words: SWOT analysis, PEST analysis, questionnaire, communication, results, value, brand, strategy
Keywords:
brand; communication; PEST analysis; questionnaire; results; strategy; SWOT analysis; value; dotazník; hodnota; komunikace; PEST analýza; strategie; SWOT analýza; výsledky; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51002