Název:
Využití animovaných objektů pro rozvoj kritického myšlení ve výuce fyziky
Překlad názvu:
Animations for supoort of critical thinking in physics education
Autoři:
Burkovec, Václav ; Lustigová, Zdena (vedoucí práce) ; Drozd, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce představuje problematiku e-laboratoří (virtuálních, vzdálených a počítačem řízených laboratoří). V poslední době se diskutuje jejich použití ve studiu a jejich vliv na správné pochopení zkoumaného problému. Práce rovněž mapuje současný stav a názory na e-laboratoře. Studie se především věnuje virtuálním laboratořím, konkrétně fyzikálním apletům z oblasti optiky. Je zde popsáno 9 apletů. Je na ně vypracován dotazník, v kterém učitelé na středních a základních školách hodnotili kvalitu jejich zpracování, fyzikální správnost, přehlednost a použitelnost ve výuce. Získaná data jsou zpracována do přehledných grafů a následně zhodnocena. Klíčová slova: e-laboratoře, virtuální laboratoře, fyzikální aplety, kritické myšleníThis dissertation represents issues in e-laboratories /virtual, remote and computer operated laboratories/. It has been discussed lately their uses in studies and their influence on correct understanding researched issues. This work also conducts a survey of current state and opinions on e-laboratories. This study is applied primarily to virtual laboratories, specifically physical applets from an optics area. There are 9 apllets. There is a prepared questionare where teachers of high, primary and secondary schools evaluates quality of processing, physical correstness, arrangement and usage in education. Gained data is processed into clear arrangement graphs and subsequently assesed. Keywords: E-laboratory, virtual laboratory, physics applets, critical thinking