Název:
Metodika webových auditů
Překlad názvu:
Web Audit Methodology
Autoři:
Sekulová, Kateřina ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Zbiejczuk, Adam (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma diplomové práce: Metodika webových auditů Webová stránka často zprostředkovává první setkání uživatele s osobou, firmou či institucí a v elektronickém světě může plnit funkci jakési její pomyslné vizitky. Proto by webová stránka měla být v ideálním případě přiměřeně rychle načtená, abychom neodešli ke konkurenci dříve, než ji otevřeme a měla by mít příjemný design, abychom se na ní rychle zorientovali. Také by měla být přínosná svým obsahem, přístupná všem a v neposlední řadě také plnit cíle, pro které byla vytvořena. O to, aby webové stránky správně plnily svou funkci, se starají webdesignéři, programátoři a zřizovatelé stránek. To, jestli jsou všechny podmínky přístupnosti, použitelnosti, technického zpracování a další kritéria související se správnou funkčností naplněna, prověří nejlépe audit webových stránek, prováděný buď testováním přímo v průběhu jejich tvorby (podle většiny odborníků ideální metoda) nebo až po jejich dokončení. Na trhu dnes působí velký počet firem, které audity nabízí, přičemž každá z nich může zákazníkům nabídnout svůj úhel pohledu, zkoumání podle odlišných kritérií a zpracování auditu různými metodami. První polovinu práce bude proto tvořit přehled různých pohledů, jejichž optikou je možné kvalitu webu zkoumat a autorů, kteří určitou konkrétní metodiku při auditu...Title of dissertation: Web Audit Methodology A web site is often the first point of contact between the user and another person or company or organization, so that in the electronic world, a web site is like a calling card. Ideally therefore, a web site should load relatively quickly to prevent the user from looking elsewhere even before the web site has opened. Also, the web site should have a pleasant design to make it user-friendly, it should display helpful content, be widely accessible and, last but not least, fulfil the aims for which it was created. It is the responsibility of web site designers, programmers and creators to ensure that web sites fulfil their function. A web site audit - either during or after its construction - is the best way of checking that all factors relating to access, use, technical processes and other criteria function correctly. There are many audit companies on the market today, each of them offering the customer its own particular perspective, evaluation according to different criteria and audit conducted using various methods. Therefore, the first part of this work contains an overview of different perspectives used to assess the quality of web sites, as well as designers and the specific methodology they apply during web site audits. The second part of this work...
Klíčová slova:
audit webových stránek; důvěryhodnost; HTML; kód; použitelnost; přístupnost; SEO optimalizace; www stránky; zákaznicky orientovaný web; accessability; code; credibility; customer centered web; HTML; SEO optimalization; usability; web audit; web sites