Název:
Sebereflexe učitele jako součást jeho pedagogických kompetencí
Překlad názvu:
Teacher's self-reflection as part of his/her pedagogical competencies
Autoři:
Polanová, Věra ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá sebereflexí učitele jako jednou z jeho klíčových pedagogických kompetencí. Teoretická část se věnuje vymezení učitele jako reflektivního praktika. Je zde zdůrazňován význam sebereflexe v práci učitele a jejího vlivu na jeho následnou pedagogickou činnost. Představuje rozmanité způsoby, které učitelé mohou ke své sebereflexi využít. Sebereflexe pedagogické činnosti učitele je podnětem ke zkvalitňování jeho další práce a podílí se na profesním růstu učitele a na jeho celoživotním vzdělávání. Praktická část této diplomové práce je zaměřena na zjišťování míry využití sebereflexe, jejího načasování, způsobům jejího provádění a následnému využití zjištěných informací.This diploma thesis deals with self-reflection of a teacher as one of his key pedagogical competencies. The theoretical part is dedicated to defining a teacher as a reflective teacher. In this part, the significance of a self-reflection in a teacher's work and its influence on his consequential pedagogical activities is emphasised. This thesis describes various methods of self-reflection that teachers can use when self-reflecting. Selfreflection of teacher's work can be an incentive towards improving his further work and contribute to professional growth of a teacher and his lifelong learning. The practical part of this thesis is focused on frequency of self-reflection, its timing, use of self-reflective methods and consequent use of information found.
Klíčová slova:
kvalita učitele; metody sebereflexe; profesní kompetence; profesní standard; sebereflexe; vrstvy sebereflexe; znalosti a dovednosti učitele; levels of self-reflection; methods of self-reflection; professional competencies; professional standard; quality of a teacher; self-reflection; teachers' knowledge and skills