Název:
Rozvoj manažerských dovedností a budování týmu v rámci projektu Pro-Women Odyssey
Překlad názvu:
Development of Managerial Skills and Team Building in the Frame of the Pro-Women Odyssey Project
Autoři:
Lejčková, Kateřina ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o možnostech vzdělávání žen manažerek /podnikatelek. Jejím cílem je zjistit podobu vhodného vzdělávacího projektu pro rozvoj žen podnikatelek. Za tímto účelem nejprve zkoumám dovednosti typické pro efektivní manažerky, věnuji se charakteristikám manažerského rozvoje a vzdělávání, a rozebírám také některé specifické faktory mající vliv na rozvoj a vzdělávání manažerek. Následně se snažím nastínit vhodné metody pro rozvoj manažerek a podnikatelek a zvláštní pozornost věnuji vzdělávacím programům pouze pro ženy. Abych mohla lépe analyzovat jeden ze vzdělávacích projektů, zabývám se na konci teoretické části také designem a hodnocením vzdělávací aktivity. V praktické části práce analyzuji efektivitu projektu PROFI ŽENA I. a kurzu Manažerské dovednosti a budování týmu a pokouším se zjistit preference žen podnikatelek ve vzdělávání. Z průzkumu vyplývá, že ačkoli koncept dvoudenních kurzů není dostatečný pro přesvědčivé osvojení nových znalostí a dovedností, projekt se zdá být pro účastnice velmi přínosný, především z hlediska získání nových kontaktů, zkušeností, sebepotvrzení a zvýšení sebevědomí. Vhodným způsobem pro zvýšení efektivity kurzu by byla nějaká forma navazující vzdělávací aktivity - většina podnikatelek by dle průzkumu preferovala metody založené na...This master thesis discusses the possibilities of education of women managers/entrepreneurs. The aim of the thesis is to identify the form of an educational project suitable for the development of women entrepreneurs. As a result, I analyze not only the skills typical for successful managers, but also the features of managerial development and education and factors influencing the development and education of women entrepreneurs. Then I am trying to outline suitable methods for development of women entrepreneurs, with a special focus on women only training programs. In order to analyze the educational program better, I also focus on the design and evaluation of an educational activity. In the practical part of the thesis, I analyze the effectiveness of the PROFI ŽENA I. project and of the training course Managerial Skills and Team Building, and I am trying to identify the educational preferences of women entrepreneurs. Although, according to the survey, the concept of two-day courses seems to be insufficient for gaining new skills and knowledge, the project appears to be very beneficial for the participants, especially in terms of gaining new contacts, experience, self- affirmation and raising self-confidence. A good way to increase the effectiveness of the course would be some form of a follow-up...
Klíčová slova:
design a hodnocení vzdělávací aktivity; manažerka; manažerské dovednosti; manažerské kurzy pouze pro ženy; podnikatelka; podnikatelské vzdělávání; design and evaluation of an educational activity; entrepreneurial education; managerial skills; women entrepreneur; women manager; women only managerial programs