Název:
Výuka OSV v prvních dvou ročnících školní docházky
Překlad názvu:
Personality-Social Training in The First Two Years of School Education
Autoři:
Jirsáková, Monika ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce je teoreticko-praktického charakteru a zabývá se tématem výuky osobnostně sociální výchovy v prvním a druhém ročníku základní školy. První syntetizující část se zabývá obecnými teoretickými a konkrétní metodickými východisky OSV, a dále psychologickými specifiky mladšího školního věku a jejich souvislostmi s možnostmi výuky osobnostně sociálním kompetencím. Ve druhé, prakticky zaměřené části jsou zpracovány příklady tří konkrétních programů, předkládající možné cesty implementace témat OSV do výuky v prvním a druhém ročníku, které vycházejí z principů a poznatků popsaných v teoretické části.The introduced diploma thesis is of theoretical-practical character and deals with a theme of the personality-social training in the first two years of school education. The first synthetic part deals with general theoretical resources of the PST and also with psychological specificities of the early-middle chidhood in connection with the personality-social skills training. In the second practice-oriented part are executed examples of three specific programmes which present three possible ways of an implementation of the PST themes in school education. The programmes result from principles and pieces of knowledge described in the first part of the thesis.
Klíčová slova:
kompetence; metody; mladší školní věk; osobnostně sociální výchova; principy; program; základní škola; competences; early-middle childhood; methods; personality-social training; primary school; principles; programme