Original title:
Životní styl a pohybové aktivity u dívek ve věku 11-15 let ve vybraných školách Prahy 11
Translated title:
Lifestyle and Physical Activities of Female Students Aged 11-15 from Selected Schools in Prague 11
Authors:
Čapek, Martin ; Bunc, Václav (advisor) ; Baláš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: ivotní styl a pohybové aktivity u dívek ve v ku 11-15 let ve vybraných kolách Prahy 11 Cíl práce: Zmapování pohybového re imu dívek ve v ku 11-15 let a jeho determinanty Metoda: V práci bylo pou ito výzkumného et ení pomocí standardizovaného dotazníku University of Tasmania. Výsledky byly vyhodnoceny a byly konfrontovány se stanovenými hypotézami. Výsledky: Nepotvrzení hypotézy H1, e pohybová aktivita se sni uje s nar stajícím v kem dívek. Nepotvrzení hypotézy H2, e PA b hem pracovních dn je vy í ne b hem dn víkendových. Potvrzení hypotézy H3. S nar stajícím v kem dívek se sledování TV a u ívání PC zvy uje. Klí ová slova: ivotní styl , hypokinéza, pohybová aktivita, pohybová innost, t locvi ná aktiva, sportovní aktivitaThe title of the bachelor thesis: Lifestyle and Physical Activities of Female Students Aged 11 15 from Selected Schools in Prague 11 Goal of the paper: To map out physical activities of female students aged 11 15 and their determinants Method: The paper is based on a research carried out by means of a standard University of Tasmania questionnaire. The results of the questionnaire were analysed and compared with the set hypotheses. Outcomes: H1 hypothesis assuming that physical activities decrease with the growing age of girls has not been confirmed. H2 hypothesis assuming that physical activities during weekdays are more intense than at weekends has not been confirmed. H3 hypothesis assuming that watching TV and using PC increases with the growing age of girls has been confirmed. Key words: lifestyle, hypokinesis, motoric activity, physical activities, physical education activity, sport activity
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48948