Original title:
Rizikové faktory v interakci začínajícího učitele primární školy se žákem
Translated title:
Risk Factors within Interaction of Novice Primary Teacher with Pupil
Authors:
Skřivánková, Markéta ; Hejlová, Helena (advisor) ; Mazáčová, Nataša (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá interakcí začínajících učitelů primární školy se žáky. Cílem práce je zjistit, jaké strategie předcházejí nekázni, a srovnat postupy začínajících a zkušených učitelů. V neposlední řadě práce projednává problematiku řízení třídy a etiky učitelského povolání.This diploma thesis deals with novice primary teachers' interaction with pupils. The aim of the thesis is to find out which strategies prevent lack of discipline and to compare methods of novice teachers with experienced teachers. It also deals with classroom management and teachers' ethics.
Keywords:
classroom management; discipline; ethics; interaction; novice teacher; etika; interakce; kázeň; začínající učitel; řízení třídy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48539