Název:
Divadelní hry Hélène Cixous pro Théâtre du Soleil
Překlad názvu:
The Theatre Plays by Hélène Cixous for Théâtre du Soleil
Autoři:
Kuslová, Kristýna ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá čtyřmi dramaty, která francouzská dramatička a teoretička feminismu Hélène Cixous napsala pro pařížské divadlo Théâtre du Soleil pod režisérským vedením Ariane Mnouchkine. Analýza je vedena ze tří různých úhlů pohledu - s využitím écriture féminine, teorie feminismu, kterou v 70. letech 20. století ustavila Cixous, exilových studií, oblasti zaměřené na literaturu tvořenou autory v exilu a na exil jako základní kategorii lidské existence, a z pozic orientalismu rozvinutého v 70. letech 20. století palestinsko-americkým literárním historikem Edwardem Saidem.The thesis deals with four plays written by French dramatist and theorist of feminism Hélène Cixous for the Parisian Théâtre du Soleil under the directorial guidance of Ariane Mnouchkine. The analysis focuses on three different perspectives - firstly on écriture feminine, defined in the 1970s by Cixous herself, secondly on exile studies, a field of literary criticism concerned with the writings of exiled authors and exile as a fundamental category of human existence, and lastly on the concept of orientalism developed in the 1970s by American literary historian of Palestinian origin Edward Said.
Klíčová slova:
ale nedokončená historie Norodoma Sihanuka; Bubny na hrázi; exil; Hélène Cixous; Indiáda aneb Indie jejich snů; krále Kambodže; orientalismus; Strašlivá; Théâtre du Soleil; Věrolomné město aneb Probuzené Lítice; écriture féminine; Drums on the Dam; exile; Hélène Cixous; King of Cambodia; or India of their Dreams; or the Awakening of the Furies; orientalism; The Indiade; The Perjured City; The Terrible but Unfinished Story of Norodom Sihanouk; Théâtre du Soleil; écriture féminine