Original title:
Analýza marketingového mixu basketbalového klubu USK Praha
Translated title:
Analýza marketingového mixu basketbalového klubu USK Praha
Authors:
Bříza, Matouš ; Procházka, Jan (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] BASKETBALL CLUB USK PRAHA MARKETING MIX ANALYSIS Targets: The goal of this thesis is to perform an overall evaluation of the existing USK Praha marketing mix and its components. Based on this analysis suggest possible modification that would lead to a better club economic outcome. Methods: There will be used a SWOT analysis to analyze current club marketing mix. This analysis will point to strong and teak club sides and threates ond opportunities that it faces up to. Very important source of informations will be an informal meeting with a club management as well. A questionnaire research will be used to find out fan's opinions on individual parts of club marketing work. Final proposals will also include my own knowladge. Results: Based on used methods, there will be suggested specific modifications in every individual parts of marketing mix that would lead to a better club economic outcome. These suggestions will be offered to the club's leadership, that will decide to follow these or not. Key words: marketing, marketing mix, communication mix, marketing research, corporate identity, SWOT analysis, questionnaireANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU BASKETBALOVÉHO KLUBU USK PRAHA Cíle práce: Cílem práce je provést celkové zhodnocení jednotlivých složek marketingového mixu klubu USK Praha. Ze získaných podkladů následně navrhnout možné úpravy vedoucí k lepšímu hospodářskému výsledku klubu. Metody: Pro zanalyzování současného stavu marketingového mixu klubu bude použita SWOT analýza, naznačující silné a slabé stránky podniku a zároveň možné hrozby a příležitosti kterým klub čelí. Neméně důležitým zdrojem informací bude neformální rozhovor s vedením klubu. Pomocí dotazníkového šetření bude zjištěn názor diváků na jednotlivé marketingové oblasti klubu. Při tvorbě závěrečných návrhů budou použity také osobní poznatky autora. Výsledky: Díky použitým metodám budou navrženy konkrétní úpravy jednotlivých složek marketingového mixu vedoucích ke zlepšení hospodářských výsledků klubu. Tyto návrhy budou nabídnuty vedení klubu, který se již dále rozhodne, zda tyto úpravy realizuje či ne. Klíčová slova: marketing, marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, firemní identita, SWOT analýza, dotazník
Keywords:
communication mix; corporate identity; marketing; marketing mix; marketing research; questionnaire; SWOT analysis; dotazník; firemní identita; komunikační mix; marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; SWOT analýza
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/46423