Original title:
Management a outsourcing lyžařských kurzů středních škol
Translated title:
Management and outsourcing of ski courses of secondary schools
Authors:
Hrkal, Jan ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Management a outsourcing lyžařských kurzů středních škol Cíle: Cílem práce je sestavení případové studie fiktivní firmy, jejímž podnikatelským záměrem je organizace lyžařských kurzů s využitím outsourcingu pro střední školy. Tohoto cíle je dosaženo pomocí průzkumu trhu, který zjišťuje názor vybraných českých ředitelů středních škol na danou problematiku. Metody: Pro výzkumné šetření je užita kvantitativní metoda dotazování, které proběhlo v písemné i elektronické podobě. Případová studie fiktivní firmy využívá marketingového mixu služeb jakožto taktické pomůcky pro její sestavení. Výsledky: Sestavená případová studie fiktivní firmy, vycházející z výsledků výzkumného šetření, je konkrétním plánem pro první rok její existence. Fiktivní firma je schopna zajistit organizaci v konkurenceschopné cenové hladině stávajících lyžařských kurzů na středních školách. Klíčová slova: management outsourcing, lyžařské kurzy, management sportovní akce, marketingový mix služeb, případová studie, výzkumné šetřeníTitle: Management and outsourcing of ski courses for secondary schools Objectives: The aim is to build a case study of a fictitious company whose business is the organization of ski courses for secondary schools using outsourcing. This objective is achieved through market research that identifies the view on the issue of headteachers at Czech secondary schools. Methods: A quantitative method of questioning was used for the research, which took place in both written and electronic form. The case study of a fictitious company uses a marketing mix of services as a tactical tool. Results: The assembled case study of a fictitious company, based on the results of an investigation, is a concrete plan for the first year of its existence. The company is able to provide the organization at a competitive price level to existing ski courses at secondary schools. Keywords: management, outsourcing, ski courses, sport event management, marketing mix of services, case study, research survey
Keywords:
case study; management; marketing mix of services; outsourcing; research survey; ski courses; sport event management; lyžařské kurzy; management; management sportovní akce; marketingový mix služeb; outsourcing; případová studie; výzkumné šetření
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45690