Original title:
Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích
Translated title:
Integrated education of geography and physical education - theoretical solutions and the current situation at the grammars schools
Authors:
Posejpal, Jan ; Matějček, Tomáš (advisor) ; Kučerová, Silvie Rita (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích Cíl práce: Shrnutí dosavadních poznatků z oblasti integrace zeměpisu a tělesné výchovy. Nástin dalších možných bodů průniku. Zjištění současného stupně integrace na českých středních školách. Metoda: Rešerše dostupné české a zahraniční literatury, dotazníkové šetření. Výsledky: Byly zjištěny a zanalyzovány dosavadní poznatky z integrace geografie a tělesné výchovy. Současně byl zjištěn aktuální stav a názory pedagogů na integraci v reálné školní praxi. Klíčová slova: geografie, tělesná výchova, integraceTitle: Integrated education of geography and physical education - theoretical solutions and the current situation at the grammars schools Objective: Summary of current knowledge of the geography and physical education integration. Outline of other possible overlap points. Findings of the current degree of integration in Czech secondary schools. Methods: Czech and foreign literature review, questionnaire Results: There was identified and analyzed existing knowledge of geography and physical education integration. Secondary school teacher survey provided current status and opinions on integration in real practice. Keywords: geography, physical education, integration
Keywords:
geography; integration; physical education; geografie; integrace; tělesná výchova
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45058