Original title: Postavení rodilého mluvčího a jiné kvalifikační předpoklady na trhu překladatelských služeb: Marketingové strategie a strategie nastavování cen překladatelských agentur
Translated title: Native-speaker status and other qualifications in the translation services market: Marketing and price-setting strategies of translation agencies
Authors: Šebesta, Daniel ; Dovalil, Vít (advisor) ; Sherman, Tamah (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2012
Language: eng
Abstract: [eng] [cze]

Keywords: Language Management Theory; marketing discourse; mystery shopping; native language; native speaker; price-setting strategies; translation agencies; translation quality; translation services market; translator qualifications; kvalifikace překladatelů; kvalita překladu; marketingový diskurz; mateřský jazyk; mystery shopping; překladatelské agentury; rodilý mluvčí; strategie nastavování cen; teorie jazykového managementu; trh překladatelských služeb

Institution: Charles University Faculties (theses) (web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository.
Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/44710

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-309002


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Charles University > Charles University Faculties (theses)
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2017-05-09, last modified 2022-03-04


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share