Název:
Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji
Překlad názvu:
Inclusion of pupils with physical disabilities into physical education in schools in Prague and Central Bohemian region
Autoři:
Migdauová, Alena ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji Cíle: Cílem práce je analýza současného stavu integrace žáků s tělesným postižením do hodin školní tělesné výchovy a zkušeností škol s tímto procesem v Praze a Středočeském kraji. Metody: Pro splnění zvoleného cíle byla použita anketa vytvořená odborníky v oboru aplikovaných pohybových aktivit na UP v Olomouci. Strukturované i nestrukturované otázky umožnily popsat strukturu skupiny integrovaných žáků a zjišťovaly především důvody uvolňování žáků s tělesným postižením z výuky tělesné výchovy, stav podmínek škol pro zařazování žáků s tělesným postižením do výuky tohoto předmětu a formy podpory, které jsou z pohledu škol pro integraci do tělesné výchovy nezbytné. Výsledky: Integrace žáků s tělesným postižením do hodin tělesné výchovy ve školách v Praze a Středočeském kraji probíhá, přestože se uskutečňuje v ne zcela uspokojivých podmínkách a týká se především žáků s lehčím typem tělesného postižení. Výsledky poukazují na nedostatek odborných kompetencí integrujících pedagogů a jejich asistentů a upozorňují na potřebu zvýšení pedagogické podpory v oblasti pohybových aktivit žáků s tělesným postižením. Klíčová slova: integrovaná tělesná výchova, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpora integraceTitle: Inclusion of pupils with physical disabilities into physical education in schools in Prague and Central Bohemian region. Objectives: The Thesis analyses the current state of inclusion of pupils with physical disabilities into physical education classes and the experience with this process in schools in Prague and the Central Bohemian region. Methods: The procedure of public inquiry, created by adapted physical activity experts from UP in Olomouc, was applied to fullfill the objectives of the Thesis. The structured as well as unstructured questions made it possible to describe the structure of the group of physically handicapped pupils and found out especially the reasons for releasing these pupils from physical education classes, preparedness of schools for including pupils with physical disabilities into these classes and the forms of support, which are from the perspective of schools indispensable for the inclusion into physical education. Results: Inclusion of the pupils with physical disabilities into the physical education classes in schools in Prague and the Central Bohemian region does take place. However, the conditions are not entirely satisfactory and it is applied in particular to pupils with a lighter type of physical disability. The results of the Thesis indicate a shortage of...
Klíčová slova:
integrovaná tělesná výchova; podpora integrace; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; inclusive physical education; pupil with special educational needs; support of inclusion