Název:
Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - téma "Louka"
Překlad názvu:
Project teaching in art education on primary school - "Meadow"
Autoři:
Kalinová, Blanka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - "Louka" Autor: Blanka Kalinová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Abstrakt: Autorka se ve své práci zabývá projektovou výukou výtvarné výchovy. Stanoví si dva hlavní edukační cíle. Na zvolené téma "louka" vypracovává projekt, který se jí daří z velké části realizovat. Námět je ve své šíři dost bohatý, poskytuje mnoho podnětů k výtvarné práci a dobře prostupuje ostatními předměty. Autorka vytváří projekt na základě požadavků školního vzdělávacího programu pro žáky druhé třídy. Tomu odpovídá její volba použitých výtvarných technik jako je kresba, malba, frotáž, koláž, muchláž, vytváření plastik a objektů. Celý projekt strukturuje do osmi částí. Každá obsahuje jiný výtvarný problém. Popis realizace jednotlivých činností doplňuje obrazovou dokumentací a uvádí reflexi žáků i vlastní. V závěru přirovnává rozvoj osobnosti dětí ve své třídě k růstu rostlin na louce. Klíčová slova: Projekt - louka - výtvarná práce - základní škola - prožitkové učení.Title: Project teaching in art education on primary school - "Meadow" Author: Blanka Kalinová Department: Art Education Department Supervisor: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Abstract: In this bachelor work the author applies herself to the project teaching of Art lessons. She prioritizes two main educational aims. She chooses a topic and prepares "The Meadow" project. She is succesful at its realization. This theme is enough rich in the impulses for visual work in Art lessons and it infuses well the other subjects. The author makes the project on the base of the School Education Programme for the second year. Her choice of graphic technologies goes with it - drawing, painting, collage, frottage, muchlage, making plastics, objects etc. The whole project consists of eight parts. Each one of them contains a different graphic problem. The description of all graphic activities are completed with the visual documentation, the pupil's reflection and the author's own as well. In the ending of her work she compares the development of children's personality in the class with the growing plants on the meadow. Keywords: Project - meadow - art work - primary school - experiential learning.
Klíčová slova:
louka; projekt; prožitkové učení; výtvarná práce; základní škola; art work; experiential learning; meadow; primary school; project