Original title:
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Translated title:
Šumava National Park as an area for leisure activities of pupils from lower elementary school
Authors:
Pěgřímková Weissová, Lenka ; Andreska, Jan (advisor) ; Hanel, Lubomír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou plnohodnotného programu na škole v přírodě, kde Šumavský národní park je prostorem pro volnočasové aktivity 1. stupně ZŠ. Zabývá se sestavením plánu exkursí doplněným o pozorování přírody, pracovně - výtvarné činnosti a pohybové aktivity tak, aby zprostředkovaly účastníkům emocionální zážitky z kontaktu se živou přírodou a krajinou, což by je v budoucnu mělo vést ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně. Klíčová slova: Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogikaThe Šumava National Park as an area for leisure activities of pupils from lower elementary school Abstract: This thesis deals with the creation of a fully-fledged program at the school in the countryside, where the Šumava National Park is an area for leisure activities of 1st stage of elementary school. It deals with forming a plan of excursions complemented by observations of nature, labor - creative activities and movement, to bring the emotionalexperiences of the participants in contact with animate nature and landscape. This should lead the children to a positive relationship to nature and its protection in the future. Key words: Environmental education, Šumava, National park, digressions, experiential Education
Keywords:
digressions; Environmental education; experiential Education; National park; Šumava; Environmentální výchova; exkurse; Národní park; zážitková pedagogika; Šumava
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/41881