Název:
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích
Překlad názvu:
Volleyball as a part of P.E. lesson at grammar schools
Autoři:
Urbančík, Michal ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Volejbal ve výuce tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích Abstrakt Cílem diplomové práce je shrnutí problematiky výuky volejbalu v hodinách tělesné výchovy na osmiletých gymnáziích. Těžiště práce leží v empirické části, jejímž cílem je zodpovězení výzkumných otázek o formě a rozsahu výuky volejbalu, posouzení preference volejbalu studenty a navržení metodického modelu výuky volejbalu. Nejprve jsou v úvodní teoretické části přiblížena základní pravidla volejbalu, jednotlivá volejbalová odbití, herní činnosti jednotlivce a v neposlední řadě herní kombinace a herní systémy. Výzkumná část se zabývá stanovením hypotéz a jejich potvrzením či vyvrácením díky provedenému výzkumu, nejdříve dotazníkovým šetřením a poté samotným experimentem. Poslední metodická část analyzuje jednotlivé tréninkové jednotky daného pokusu. Výsledkem výzkumné části je zmapování výuky volejbalu chlapců na osmiletých gymnáziích, v metodické části je hlavním přínosem zpracování modelového programu, složeného z 12 tréninkových jednotek, který mohou učitelé použít v hodinách tělesné výchovy. Klíčová slova: osmileté gymnázium, sportovní hry, volejbal, odbíjená, tělesná výchova, herní činnosti jednotlivceVolleyball as a part of P.E. lesson at grammar schools Summary The aim of this thesis is to summarize issues about teaching volleyball during P.E. lessons at grammar schools. The core of this work lies in the empirical part, whose goal is to answer research questions about the form and the extent of teaching volleyball, students' preferences concerning this sport, and determining a methodical model of teaching volleyball. In the theoritical part you can find basic rules, six basic skills, information about formations and combinations, which are used in the game. The research part deals with determining of various hypothesis and they are either confirmed or disproven. The research methods used in this section are a questionnaire and an experiment itself. The last methodical part analyses training units of the experiment. As a result, voleyball lessons for boys at grammar schools are covered. The main contribution in this part is the elaboration of a model program consisting of 12 training units, which can be used by teachers in P.E. lessons. Key words: Grammar school, team sport, volleyball, physical education, basic skills
Klíčová slova:
herní činnosti jednotlivce; osmiletá gymnázia; sportovní hry; tělesná výchova; volejbal; basic skills; grammar schools; physical education; team sport; volleyball