Název:
Socioekonomické aspekty dětských porozumění politice u žáků 1. stupně základní školy
Překlad názvu:
Socio economic aspects chidren's understanding of politics on primary school
Autoři:
Pláničková, Veronika ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Socioekonomické aspekty dětských porozumění politice u žáků 1. stupně základní školy ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřila na výzkum a následnou diagnostiku žákovských pojetí učiva vybraným tématům politického učiva v rámci oblasti Člověk a jeho svět na prvním stupni základní školy s ohledem na socioekonomickou situaci ve vybraných lokalitách. V teoretické části se diplomová práce opírala o několik tematických celků, které vymezují základní pojmy a souvislosti mezi nimi. Charakterizovala teorii konstruktivismu, problematiku žákovských pojetí učiva, vymezila vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, uvedla terminologii spojenou s prekoncepty a popsala metodologii pedagogického výzkumu. V praktické části byly pomocí kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru prezentovány získané výsledky diagnostik žákovských pojetí učiva ve vybraných lokalitách. Tyto výsledky byly mezi sebou porovnány a analyzovány společně. V závěru diplomové práce byla uvedena doporučení pro další výzkum této problematiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Konstruktivismus, Žákovo pojetí učiva, Dětské interpretace světa, Prekoncept, Socioekonomické aspektyTITLE: Socio economic aspects children's understanding of politics on primary school ABSTRACT: This thesis focused on the research and subsequent diagnosis of students' conception of the political subject matter selected topics within the curriculum area Člověk a jeho svět at primary schools with regard to socio-economic situation in selected locations. In the theoretical part of thesis was based on several thematic units, which define the basic concepts and relations between them. Characterized the theory of constructivism, issues of curriculum students' concept, defined the educational area Člověk a jeho svět, said the terminology associated with preconceptions and described the methodology of educational research. In the practical part of the qualitative research - interview method, the results presented diagnostic approach to pupils' curriculum in selected locations. These results were compared with each other and analyzed together. In conclusion, the thesis gives recommendations for further research into this issue. KEYWORDS: Constructivism, Students'concept of curriculum, Children's interpretation of the world, Preconceptions, Socio economic aspect