Název:
Metody a techniky dramatické výchovy využitelné v praxi mateřské školy s dětmi ve věku tří až čtyř let
Překlad názvu:
Methods and techniques of drama in education suitable in kindergarten praxis for children aged three to four years
Autoři:
Musilová, Alena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] A KLÍČOVÁ SLOVA Diplomová práce se zabývá problematikou "Metod a technik dramatické výchovy využitelné v praxi mateřské školy s dětmi ve věku tří až čtyř let." Cílem této práce je zkoumání využitelnosti vybraných technik a metod DV s dětmi ve věku 3 - 4 let. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve vytyčuje cíle, klade otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumnou metodu si volí analýzu a evaluaci odučených lekcí dramatické výchovy. Východiskem pro praktickou část je práce se ŠVP, TVP a práce s odbornou literaturou (Hanou Budínskou: "Hry pro šest smyslů"). Praktická část pracuje také s literaturou pro děti, přičemž se zabývá se rozborem jednotlivých pohádek a básní. Konec praktické části patří shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek. Závěr se věnuje "poznání", kterého bylo dosaženo pomocí této práce. Celkově se diplomová práce snaží podat obraz o práci s dětmi ve věku od tří do čtyř let v dramatické výchově v MŠ, přičemž přihlíží k teorii i praxi. Ohniskem jejího zájmu je předškolní dítě a jeho reakce na podněty z oblasti dramatické výchovy.AND KEYWORDS This final thesis deals with "Methods and techniques of drama in education suitable in kindergarten praxis for children aged 3 to 4 years." It studies the suitability of selected techniques and methods when used in drama education of 3-4 year-old children. The thesis has a theoretical and a practical part. In the theoretical part we try to outline related issues, taking a professional perspective and using scholarly resources. This creates a point of departure for the practical part, which begins by identifying goals, asking questions and choosing methods of study. As its primary method of study the thesis selects the analysis and evaluation of real drama education lessons. The practical part draws upon work according to the School Education Programme and Class Education Programme, and uses related literature (Hana Budínská: "Games for six senses"). It also utilizes books for children, analysing selected fairy-tales and poems. At the end the practical part summarizes all findings and evaluates the research questions. The conclusion discusses the new knowledge acquired through working on this thesis. The thesis tries to describe work with children aged between three and four years, in nursery school drama education lessons. Both theory and practice are taken into account. The focus is...
Klíčová slova:
předškolní dítě dramatická výchova metody a techniky dramatické výchovy lekce dramatické výchovy učitel dramatické výchovy; preschool child drama in education methods and techniques of drama in education lessons of drama in education teacher of drama in education