Original title:
Marketingová komunikace města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropské hlavní město kultury 2015
Translated title:
Marketing communication of Pilsen in connection with the nomination for the title of the European capital of culture 2015
Authors:
Vysloužilová, Kristýna ; Dolanská, Nora (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je analýza komunikačních aktivit města Plzně v souvislosti s kandidaturou na titul Evropského hlavního města kultury pro rok 2015. Podstatnou součástí je přiblížení problematiky place marketingu, zejména s využitím zahraniční literatury. Práce se věnuje také place brandingu a strategickému procesu marketingového plánování v této oblasti. Součástí je také popis podstaty projektu Evropského hlavního města kultury a jeho možného marketingového využití. Dále je přiblíženo začlenění projektu kandidatury na titul Evropského hlavního města kultury do dlouhodobého rozvoje města Plzně. A to především prostřednictvím analýzy strategických rozvojových dokumentů města. Zásadní je potom samotné posouzení komunikačních aktivit města ve stanoveném období, které je ohraničeno podáním přihlášky do soutěže o titul na podzim roku 2009 a dnem oficiálního udělení titulu Radou EU, tedy 19. květnem 2011. Toto období je v práci z důvodu významných změn v kompetencích i v přístupu ke komunikaci dále rozděleno na před vítězstvím a po vítězství v soutěži. V práci jsou analyzovány zvolené komunikační nástroje určené k propagaci kandidatury města na titul i koncept komunikační strategie navrhovaný v přihlášce do soutěže přímo pro rok 2015.The goal of this bachelor thesis is to analyze the communication activities of the city of Pilsen in connection with its nomination for the title of the European Capital of Culture 2015. The thesis contains an essential description of approaches to place marketing which are further supported by foreign literature. The thesis also focuses on place branding and strategic marketing planning processes in this particular area. A complete overview and description of the project of the European Capital of Culture is also included and its potential applications in the field of marketing are considered. The thesis furthermore covers the integration of this project into the long-term development of the city of Pilsen. This is mainly achieved through the analysis of strategic development documents of the city. A crucial part is dedicated to the analysis of the applied communication activities. These are analyzed within the period which is defined by the fall of 2009 and by the day when the city was officially awarded the title, that is the 19th of May 2011. This period is divided into two segments: before and after winning the competition due to significant changes in the competencies and in the approach to communication. This thesis analyzes the communication tools and the communication strategy concept for...
Keywords:
communication tools; culutral tourism; marketing communications; place branding; Place marketing; the city of Pilsen; the European capital of culture; Evropské hlavní město kultury; komunikační nástroje; kulturní turismus; marketingová komunikace; město Plzeň; place branding; Place marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40869