Název:
Česká televize 2003-2009 - první období generálního ředitele Jiřího Janečka
Překlad názvu:
Czech television 2003-2009
Autoři:
Lacina, Jan ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jiří Janeček je po Ivu Mathém teprve druhým ředitelem České televize, který dokončil celé své funkční období. Českou televizi přebíral v komplikované situaci celkové nestability: provozní, programové, ekonomické i politické. Ta byla dána rychlým střídání ředitelů po odchodu Iva Mathého, které vyvrcholilo tzv. televizní krizí, která pozici České televize maximálně zpolitizovala. Téma Česká televize v letech 2003-2009 rozdělíme na tři pomocné roviny: ekonomicko-organizační, politickou (tedy věnující se provázanosti televize veřejné služby s politickými elitami) a programovou. Cílem práce bude předestřít v uceleném pohledu, kam se posunula Česká televize služby během zvoleného šestiletého období. Toto téma sebou přináší otázku, jaký je smysl a jaká je budoucnost televize veřejné služby v rychle a spontánně se rozvíjejícím tuzemském mediálním světě. Základní východisko autora této práce je k předešlé otázce navzdory komplikovanému vývoji ČT v posledních letech optimistické: Nejenže televize veřejné služby má svůj smysl, ale svým postavením ve společnosti (ani státní ani soukromá) může být dokonce příkladem pro mnoho dalších institucí v budoucnosti.Jiří Janeček is after Ivo Mathé the only second director of the Czech Television who has completed his full term of service. Janeček assumed leadership of Czech television at the time of complex instability in its operational, programmatic, economic and political areas. The instability was largely caused by the rapid rotation of several Directors after the departure of Ivo Mathé. His departure culminated in the so-called the television crisis, which heavily politicized the position of Czech Television in the society. The Czech Television in the years 2003-2009 is examined in three areas: economic and organizational, political (i.e. dealing with the interconnection between the public service broadcating with political elites) and programmatic. The aim of the work is to examine, in a holistic perspective, how the Czech Television service evolved during the selected six-year period. This topic focuses on the question of what are the meaning, value, and the future of public service broadcasting in a rapidly evolving domestic media market. The basic view of the author of this work in response to the previous question is optimistic: that despite its complex and turbulent history, the Czech Television not only has a meaning, but its prominent position in society (semi-private, semi-public) may serve as an example...